بازی «هردمبیل» را باید نمونهی وطنی کلش رویال دانست. عنوانی که به همان سبک، با ترکیب ژانرهای استراتژی نوبتی، همزمان و بازیهای کارتی، از فرمولی درست استفاده کرده و باعث جذاب شدن گیمپلی آن شده است. برخلاف کلش رویال، در هردمبیل صفحه به شکل افقی قرار میگیرد و شما همیشه در رقابتهای آنلایتان با دیگر بازیکنان در سمت چپ قرار میگیرید. هر بازیکن دو برج برای محافظت و یک قهرمان در زمین خود دارد. سپس با توجه به یک خط انرژی و کارتهایی که از یگانهای مخلتف در دسترس دارید، میتوان نیروها را به سمت جبهه دشمن روانه کرد. کسی که بتواند زودتر برجهای محافظتی رقیب را تخریب کند و قهرمان حریف را زودتر از پیش رو بردارد، برندهی بازی خواهد بود.
البته لزومی برای انجام تمام این کارها نیست. طی زمان مشخص شده برای هر دست بازی، حتی با تخریب یک برج حریف و دفاع از برجها و قهرمان خود، میتوان برنده بود. موضوعی که در حالت رقابتی، تاکتیکهای تهاجمی و تدافعی زیادی را پیش پای هر بازیکن قرار میدهد. برای هر مسابقه ۳ دقیقه زمان در نظر گرفته شده است. اگر کار حریف را در این سه دقیقه تمام نکنید، ۱ دقیقه زمان هم به تایمر اضافه خواهد شد. در این حالت سطح انرژی زودتر احیا میشود و فرصت بهتری برای برتری بر رقبا فراهم است. با این چالش زمانی، به خوبی سعی شده تا هردمبیل را با ماهیت بازیهای موبایلی همسو کند. چون اصولا مخاطب بازی موبایلی زمان کمتری را به بازی میپردازد و ممکن است در هر جایی اعم از تاکسی وارد هردمبیل شود. پس با نهایت ۴ دقیقه مسابقه، میتواند از بازی، در هر مکان و زمانی لذت برد.
در طراحی هنری و دیزاین کارتها و یگان از فرهنگ کوچهبازاری ایران الهام گرفته شده است که نتیجه را جالب جلوه میدهد. بیش از ۲۵ کارت منحصر به فرد با نامگذاریهای جالب و ۵ زمین مسابقه برای تجربه وجود دارد. با پیروزی در دعواهای هردمبیل، سکه و الماس به دست میآورید که با استفاده از آنها میتوان دار و دستهی خود را ارتقا داد و قویتر کرد. امکان ایجاد قبیله هم فراهم شده که دعواهای تک به تک را به قبایل میکشاند.
بازی هردمبیل برندهی دیپلم افتخار دستاورد گرافیک سهبعدی از جشنوارهی بازیهای رایانهای تهران است و با سطح بصری خوب، حجم بسیار کمی را از حافظه تلفن همراه شما اشغال خواهد کرد. در ساختار هردمبیل هم با الهام گیری از بزرگان این سبک، سعی شده تا بازی در سطح استاندارد و قابل قبول قرار بگیرد.