پایان جهان نزدیک است... هزاران سال از زمانی که فریدون، ضحاک را در دماوند به بند کشید، میگذرد. هزاران سال انتظار ضحاک برای به دست آوردن فرصتی جهت انتقام؛ و اکنون آن زمان شوم فرا رسیده. بار دیگر ضحاک برخاسته و جهان در حال فرو رفتن به تاریکی و ظلمت ابدی است. اما دیگر فریدون توان مقابله با ظلم ضحاک و ضاحاکیان را ندارد. پس واپسین نیرویش را برای رستاخیر پیشینیان به کار گرفته تا این بار، به یاری آنان بساط ظلم و ستم را بر چیند.
آنچه خواندید نقل قول کوتاهی از روایت پیرنگ داستانی بازی «رستاخیز»، ارائه شده توسط استودیوی آناشید است. هر چند که رستاخیز عنوانی داستان محور و قصهگو نیست؛ اما پیرنگ داستانی، بستر روایت فوقالعادهای را از افسانههای کهن ایرانی وام گرفته است. افسانههایی که صدها سال در جغرافیای این مرز و بوم، سینه به سینه نقل شدهاند و حالا در یک بازی آنلاین رقابتی از آنها بهره گرفته شده است. عنوانی که باید برای غلبه بر دیگر بازیکنان در آن، جنگید و تلاش کرد.
وظیفهی هر بازیکن با ورود به رستاخیز، یادگیری زیرساختهای داستانی و مکانیکهای بازی است و سپس باید تیمی شامل یک قهرمان و چهار همراه را انتخاب کرد. پس از این کار که بر اساس سیستم کارتی انجام میشود، بازیکن در فضایی آنلاین مقابل بازیکن دیگری قرار میگیرد. سپس نبرد به شکل یک استراتژی نوبتی دنبال میشود و با از پیش رو برداشتن قهرمان رغیب، میتوان برنده بود و در جدول رتبهبندی صعود کرد. مضاف بر اینکه تیم برنده، مقداری سکه دریافت میکند که جهت ارتقا شخصیتهای مبارز و باز کردن کارتهای جدید استفاده میشود. مبارزات نوبتی آنلاین، رقابتی تنگاتنگ را فراهم آورده که در لیگهای جذاب، چالش به اوج خود میرسد. انتخاب تکنیک و استراتژیهای متفاوت در هر مبارزات، بازیکن باهوشتر را برنده میکند و امکان شخصیسازی قهرمانان با حضور آیتمهای متنوع، پتانسیل این را دارد که بازیکن را برای مدتها پای بازی نگه دارد. و البته موارد دیگری که به زودی به رستاخیز اضافه خواهند شد. نباید از یاد برد که رستاخیز عنوانی آنلاین محور و در حال گسترش است و پشتیبانی سازنده از آن همچنان ادامه خواهد داشت.
خلق یک فضای فانتزی جذاب براساس اساطیر کهن ایرانی، در کنار انیمیشن و گرافیک زیبا، سیستم آنلاین روان و مبارزات پویا، همه و همه گرد هم آمدهاند تا سعی استودیوی آناشید برای آفرینش اثری در حد و اندازههای استانداردهای بین المللی را ثابت کنند. استانداردهایی که گاها ثابت میشود، شاید چندان دور از دسترس هم نباشند.