سبک کژوال را باید یکی از محبوبترین سبکها بین آثار موبایلی دانست. سبکی کهدر آن بازیکن، باید با انجام کاری ساده، به هدف نهایی بازی برسد. بازی «درگ» هم در این سبک ساخته شده است. عنوانی که تنها وظیفه شما در آن، رساندن شخصیت بنفش کوچک به حفره نارنجی رنگ است. البته بازی با سبک معمایی هم ترکیب شده تا المانهای محیطی نگذارند شما به راحتی به هدفتان برسید.
در بازی درگ علاوه بر شخصیت بنفش کوچک و حفره نارنجی، تعدادی بلوک و انواع و اقسام تلهها وجود دارند. موجود بنفش کوچک میتواند به بلوکها بچسبد. با استفاده از این ویژگی و قابلیت تغییر مکان تمام اشیا حاضر در محیط، باید موجود بنفش را به حفره نارنجی رساند. البته سقوط موجود بنفش به بیرون از صفحه یا برخورد او با تلههای محیطی، میتواند باعث مرگ وی شود. مرگ او هم سبب میشود تا بازی را ببازید و مرحله را دوباره تکرار کنید. قوانین بازی ساده است، اما ترکیب همین قوانین به ظاهر ساده با یک دیگر میتواند معماهایی دشوار خلق کند و ذهن و عکس العمل شما را به چالش بکشد. زیرا برخی مراحل چالشهایی زمانی را پیش رویتان میگذارند. مثلا تفنگی وجود دارد که به موجود کوچک بنفش شلیک میکند و اگر در رساندنش به حفرهی نارنجی دست نجنبانید، تیر به او برخورد کرده و خواهید باخت. یا در مرحلهای با گذر زمان، بلوکها تخریب میشوند و کار را برای شما دشوار میکنند.
گاهی هم در مراحل بالاتر، چند تله با هم در یک محیط ظاهر میشوند و همه قصد دارند موجود بنفش را به قتل برسانند. اهمیت سرعت عمل در این مراحل بسیار زیاد است و تنش را دو چندان میکند.
بازی درگ سعی دارد که ثابت کند برای خلق تجربهای خوب و اعتیاد آور با محدودیتها هم میتوان کنار آمد و نتیجه میتواند برای مدتی شما را به راحتی سرگرم کند.